lørdag den 13. juli 2013

Habitjakke Lommer


Så er tiden kommet til at skulle sy den rigtige habitjakke op! Det er ganske skræmmende, og jeg må indrømme at jeg føler jeg måske har taget mig lidt vand over hovedet med dette projekt...  Men nu er det ingen vej tilbage. 3 uger til brylluppet. Jeg folder mine ærmer op og forbereder mig på nogle ret usociale uger. 

Forstykker er afmærket



Jeg startet med brystlommen. 



Lommelisten er syet i siderne og vendt



Jeg syr lommelisten og lommeposen fast på den
 nederste afmærkning og den øverste lommepose, 
på den øverste afmerkning. 



Jeg klipper op efter den midterste afmærkning 
og folder lommeposene ned i hullet. 



Trekanthjørnerne syes fast på bagsiden. 


Præs og sy fast lommelisten med en stikning i hver side.

 

Sy lommeposene sammen. 


Lommeklapper til sidelommer



Sy lommepaspel 5mm fra afmerkning


Sy lommeklapp og lommeposer fast efter stikning på bagsiden


Klip efter afmerkning, vend lommepose og klap. 
Præs og sy trekantflappene fast. 



Tada! En pastpoleret lomme med klap :)




Restultatet på bagsiden.
 Jeg har brugt stygelærred som indlæg.

 

Enkeltpaspoleret inderlomme. Samt min egen label :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar